De eerste stappen richting herstel
1. Oriënteren
Oriënteren op informatie over de verschillende manieren om te herstellen, helpt u om een geïnformeerde keuze te maken.
IMG biedt u hiervoor:
- de website
- het service loket (0800 4444 111)
- steunpunten
Actie:
- Check online, kom langs of bel ons om goed geïnformeerd te starten met herstellen
2. Intake gesprek
U kunt ook geheel zelfstandig, zonder intakegesprek, een aanvraag doen via MijnDossier.
Een intakegesprek bieden we graag aan, omdat een van onze collega’s u dan kan helpen om te begrijpen welke opties u heeft en welke wellicht het beste bij u past.
Actie:
Bel 0800 4444 111 en vraag om een intake gesprek.
3. Aanvraag indienen
Wanneer u een beter beeld heeft van uw opties, dient u via MijnDossier een aanvraag in.
Actie:
Log in op [link] en doorloop de stappen om uw aanvraag in te dienen.
4. Schade op laten nemen
Wanneer uw aanvraag bij IMG binnen is, wordt u gebeld om een afspraak te maken voor de schade-opname. Iemand komt bij u langs om foto’s te maken van uw schade.
Actie:
Houd uw telefoon in de gaten en maak een afspraak voor de opname.
5. Checken op volledigheid
Wij willen zeker weten dat de opname goed is gegaan en dat deze compleet is. Daarom krijgt u uw schade-opname toegestuurd, zodat u rustig kunt checken of al uw schades hierin staan.
Actie:
Check de opname op volledigheid. Bij vragen of opmerkingen over uw opname, kunt u contact opnemen met uw zaakbegeleider. Als u die niet heeft, belt u dan het Service Loket: 0800 4444 111.
6. Keuze maken voor jouw route richting herstel
U heeft verschillende opties om te herstellen. Volg onderstaande stappen om beter een keuze te kunnen maken.
Actie:
- Vul [deze keuzehulp] in met behulp van uw persoonlijke informatie uit de opname.